Bel ons 058 203 73 83
Sinds september 2023 is YFK vanuit het Integraal Zorg Akkoord (IZA) actief betrokken bij de ontwikkeling van het regioplan Drenthe, de externe communicatie en de strategische positionering van Gezonde Marke. Verschillende talentvolle YFK’ers dragen op diverse manieren bij aan deze beweging van zorg naar gezondheid in Drenthe. Dit varieert van schrijven en werksessies tot evenementenmanagement, merkontwikkeling en contentcreatie. It’s all in the mix!
Dubbele vergrijzing, stijgende kosten én een krappe arbeidsmarkt: de zorg in Nederland staat enorm onder druk. Gezonde Marke is een krachtige beweging voor iedereen in Drenthe. Beleidsmakers, professionals en inwoners slaan daarom de handen ineen om gezamenlijk te werken aan een vitaal Drenthe.
Het doel van het regioplan? Samen de grote uitdagingen in de zorg in Drenthe aanpakken. Gezonde Marke streeft ernaar dat de inwoners van Drenthe ook in de toekomst kunnen profiteren van goede, betaalbare en toegankelijke zorg. Bijzonder is dat diverse organisaties elkaar voor het eerst hebben gevonden en samen optrekken rondom dit brede maatschappelijke vraagstuk.
Van regioplan tot merkidentiteit
Van het opstellen van een regioplan tot het definiëren van een sterke merkidentiteit: onze opdrachtgever zocht niet alleen advies, maar ook concrete ondersteuning op diverse terreinen. Zo werd YFK gevraagd om informatie met betrekking tot het regioplan te structureren en coördineren. Om een duurzame en doeltreffende samenwerking voor de toekomst te waarborgen, hebben we eveneens een strategisch communicatieplan en een krachtige merkidentiteit ontwikkeld, de regionale zichtbaarheid versterkt en een sterk partnernetwerk opgebouwd. Daarnaast werden er evenementen en werksessies georganiseerd om de verschillende doelgroepen te betrekken bij de plannen en om het draagvlak te versterken.
Als strategische partner draagt YFK Research & Marketing bij aan diverse aspecten van het IZA in Drenthe. Zo droegen we bij aan de (door)ontwikkeling van het regioplan: van input verzamelen in werksessies tot copywriting en vormgeving. Daarnaast ontwikkelde YFK de positionering en in samenwerking met een creatief bureau de nieuwe merkidentiteit: Gezonde Marke. We richtten diverse communicatiekanalen in en organiseerden evenementen voor professionals en inwoners. Ook in 2024 blijft YFK samen met alle partners betrokken bij het uitrollen van de transformatieve werkagenda.
Samen met alle betrokken partijen hebben we in een hele korte tijd enorm veel mogen opzetten en ontwikkelen. Een greep uit de resultaten:
Wij willen Els Reeuwijk hartelijk bedanken voor het vertrouwen en de prettige samenwerking!
Alleen nog even inschrijven. Meld je aan voor de YFK nieuwsbrief & ontvang de laatste ontwikkelingen in je mailbox!