Bel ons 058 203 73 83
Zodra het einde van het jaar nadert, maken zorgverzekeraars zich op voor het overstapseizoen. De campagnes worden op touw gezet en de premies bekend gemaakt. Een hectische periode, waarbij verzekeraars en vergelijkers in korte tijd veel impact willen maken bij de doelgroepen. Zo ook De Friesland.
De Friesland is onderdeel van Achmea. Hoewel Friesland de thuisbasis is van de verzekeraar, zijn ze landelijk vertegenwoordigd. Met ruim 607.300 verzekerden in 2022 zijn ze de vijfde zorgverzekeraar van Nederland.
In een sterk gereguleerde markt met standaard basisverzekeringen én veel concurrentie, is het overstapseizoen de belangrijkste campagnetijd. In de korte periode dat overgestapt kan worden, is impact maken van het grootste belang. De Friesland vroeg ons om versterking bij het ontwikkelen en uitvoeren van de najaarscampagne. Hierbij lag de focus op crossmediale zichtbaarheid, via radio, tv, print en online.
YFK Research & Marketing is als communicatieadviseur betrokken geweest bij het ontwikkelen en uitrollen van de najaarscampagne. Samen met het marketing- en communicatieteam van De Friesland is er een zorgcampagne gerealiseerd die past bij de kernwaarden waar de zorgverzekeraar voor staat: Samen, actief, vitaal en het leveren van goede zorg, dichtbij. We werkten samen in een ervaren en multidisciplinair team. Daarbij streefden we naar het optimale resultaat: het informeren én inspireren van verzekerden.
Samen met De Friesland hebben we een sterke, allesomvattende campagne neergezet. Een greep uit de opgeleverde zaken:
Neem contact met ons op, of kom vrijblijvend langs voor een kop koffie! Full-service marketing consultancybureau YFK staat voor je klaar.
Bel ons
Stuur ons een mail
© 2025 YFK Research & Marketing
Alleen nog even inschrijven. Meld je aan voor de YFK nieuwsbrief & ontvang de laatste ontwikkelingen in je mailbox!