Bel ons 058 203 73 83
Een programma dat nog volledig in de kinderschoenen staat roept veel vragen op als het gaat om marketing: hoe ga je het op de markt brengen? Bij welke doelgroepen liggen de meeste kansen? Via welke kanalen ga je communiceren? YFK Research & Marketing heeft dit voor WRK.frl/ in kaart gebracht en de volledige uitrol van het marketingplan in samenwerking met het vaste team gecoördineerd.
WRK.frl/ is een arbeidsmarktprogramma opgericht door het Innovatiepact Fryslân, ondersteund door de provincie Fryslân. Het hoofddoel van WRK.frl/ is de tekorten op de Friese arbeidsmarkt te verkleinen. Dit door het aantrekken van talent van buiten Friesland, het behouden van werkenden binnen de provincie, en het stimuleren van doorstroming binnen de regio. Een belangrijk onderdeel van het initiatief is het digitale platform. Het platform biedt Friese werkgevers een podium, helpt werkzoekenden en werkgevers met elkaar te matchen, en laat een levendig beeld zien van wat Friesland te bieden heeft.
Het is vaak een uitdaging om het juiste vertrekpunt te vinden voor je marketingactiviteiten, vooral als je nog niet de benodigde kennis en ervaring in huis hebt. Dit gold ook voor WRK.frl/. Het programma had behoefte aan een duidelijk marketingplan en (content)marketeers die hen goed op weg konden helpen.
Als nieuwe organisatie is het van belang om de behoefte van je doelgroep(en) te begrijpen en te weten waar je hen kunt bereiken. Een grondige analyse is hierbij onmisbaar. Alleen op basis hiervan kun je content creëren die de doelgroep ook écht aanspreekt. Miranda en Henrike gingen samen aan de slag om deze analyse uit te voeren. Hierin werden zowel de kansen van uit de markt als de behoeften van de doelgroep meegenomen. De resultaten van de analyse gaven richting aan een strategisch marketingplan, waarin keuzes zijn gemaakt voor de positionering, doelstellingen, kanalen en communicatieboodschappen.
Na oplevering van het plan gingen YFK’ers Loes en Naomi aan de slag met de praktische uitvoering ervan. Het duo wist de content- en marketingactiviteiten naar een hoger niveau te tillen en zorgde voor online zichtbaarheid bij de relevante doelgroepen.
De inzet van YFK heeft geleid tot een doeltreffend marketingplan en de succesvolle implementatie ervan. Dit heeft aanzienlijk bijgedragen aan het vergroten van de merkbekendheid van WRK.frl/. Enkele van de behaalde resultaten en uitgevoerde activiteiten zijn onder andere:
Alleen nog even inschrijven. Meld je aan voor de YFK nieuwsbrief & ontvang de laatste ontwikkelingen in je mailbox!