Bel ons 058 203 73 83
De Bondt, een vooraanstaande groothandel in Europa op het gebied van fournituren, brei- en haakgarens, wilde hun wereldwijde zichtbaarheid en bekendheid versterken. Om dit te realiseren, zochten ze de expertise van YFK Research & Marketing. Samen met het interne team is gewerkt aan het ontwikkelen en coördineren van vier lanceringscampagnes voor de consumentenmerken Scheepjes® en Simy’s Studio, met een doordachte aanpak en heldere doelstellingen.
Als gevestigd familiebedrijf heeft De Bondt BV zich ontwikkeld tot een prominente speler in de Europese markt voor fournituren, brei- en haakgarens. Met een uitgebreid assortiment, waaronder het onderscheidende merk Scheepjes®, reiken hun producten van vakhandels en grossiers tot aan de confectie-industrie. Scheepjes® is marktleider in de Benelux en geniet verkoop op internationale schaal.
Samen met het bestaande marketingteam van De Bondt heeft YFK vier wereldwijde campagnes ontwikkeld en gecoördineerd. Het primaire doel? Consumenten te stimuleren tot aankoop en retailers tijdig informeren en enthousiasmeren zodat zij hun inkoopstrategie hierop konden afstemmen.
YFK’er Ina ging aan de slag als campagnemarketeer en fungeerde in die rol als de cruciale schakel tussen diverse afdelingen zoals Marketing & Communicatie en Research & Development. De gelijktijdige productlanceringen van Scheepjes® en introductie van het nieuwe consumentenmerk Simy’s Studio vereisten een doordachte strategie en zorgvuldige planning. Dankzij Ina’s expertise en aandacht voor detail werd dit effectief gemanaged.
Ze ontwikkelde een gedetailleerd projectplan en kalender, die niet alleen als routekaart diende, maar ook de strategische en operationele richting bepaalde. Zo werden in het plan de succescriteria van de campagne duidelijk gedefinieerd, essentiële communicatiemomenten vastgesteld én concrete doelen voor operationele marketingactiviteiten opgezet.
Binnen één maand lanceerden we vier succesvolle campagnes. De interne samenwerking kreeg een boost door gerichte activaties en er werd een concrete planning opgesteld voor toekomstige campagnefases. Zo kon YFK niet alleen bijdragen aan groei op korte termijn, maar konden we ook samenwerken aan heldere campagneplanningen voor toekomstige fases.
''Het was ontzettend fijn dat YFK direct kon inspringen op onze acute vraag. Ina heeft ervoor gezorgd dat we vier krachtige campagnes konden draaien met een goede planning en heldere communicatie.''
Roel Stolvoort
Manager Marketing & Communicatie en Research & Development a.i. De Bondt
Alleen nog even inschrijven. Meld je aan voor de YFK nieuwsbrief & ontvang de laatste ontwikkelingen in je mailbox!